Friday, April 5, 2013

Home » , , , , , , , , , , , , , , » Cara Penggunaan Torrent

Cara Penggunaan Torrent



Pengenalan

Panduan ini adalah untuk membantu pengguna yang masih baru dalam BitTorrent, protokol yang paling popular untuk memindahkan muzik, video, ebook, perisian dan kandungan lain. Terdapat banyak kandungan yang tersedia melalui torrents dan panduan ini akan membantu anda untuk mencari dan memuat turun kandungan itu.

Apakah BitTorrent? 

BitTorrent adalah rakan perkongsian berpusat (P2P) yang mengedar kandungan menggunakan jalur lebar upload setiap individu bagi memuat turun kandungan, dan mereka yang telah  selesai muat turun untuk memindahkan kandungan. Klik pada tajuk di atas untuk maklumat lanjut.

  • Tiada pelayan pusat.
  • Kandungan diedarkan oleh pengguna aktif.
  • Kandungan dipindahkan adalah salinan tepat/original sesuatu yang asal.
  • Kandungan yang berkaitan dengan torrent yang tidak boleh diubah.
  • Muat turun boleh dihentikan dan dimulakan semula.

Klien BitTorrent  

Untuk menggunakan torrents, anda perlu mempunyai klien BitTorrent. Klik pada tajuk di atas untuk pilihan BitTorrent percuma.

Mengoptimumkan Kelajuan klien BitTorrent

Selepas anda telah memilih klien BitTorrent, terdapat beberapa langkah untuk menetapkan ia dengan betul agar dapat berkomunikasi dengan pengguna aktif yang lain dan untuk mendapatkan kelajuan yang terbaik. Klik pada tajuk di atas untuk panduan kepada semua pelanggan BitTorrent dan klien torrent yang lain.

Mencari Kandungan

Terdapat lebih 20 juta torrents dan lebih 25 petabyte kandungan yang boleh didapati melalui torrents. Laman carian Torrent menawarkan cara yang terbaik untuk menapis keputusan untuk mencari kandungan yang bersih dan dikehendaki oleh anda. Oleh kerana kandungan yang berkaitan dengan torrent tidak boleh diubah, anda boleh memberi komen dan penilaian untuk memastikan bahawa apa yang anda dapat adalah kandungan yang berkualiti. BitTorrent adalah protokol berpusat, jadi kandungan yang ditawarkan bukan daripada pelanggan BitTorrent, tetapi dari tapak carian torrent bebas di web. Infovtech menyediakan dua jenis halaman untuk mencari torrents. 
 

1. Mencari Torrent (Laman Torrent Terbaik)
  • Lebih 20 juta torrents dalam senarai mereka.
  • Lebih 25 petabyte kandungan.
  • Walaupun terdapat banyak kandungan undang-undang di laman-laman ini, terdapat juga pengedaran kandungan yang bukan hak cipta dan melanggar undang-undang.

2. Mencari Torrent yang Sah

  • Lebih 3 juta torrents dalam senarai mereka.
  • Semua kandungan yang ditawarkan di laman web ini adalah pengedaran di bawah undang-undang.

 

No comments:

Post a Comment

Sebarang 'copy-paste' mana-mana artikel di dalam blog ini adalah dibenarkan dengan syarat disertakan dengan kredit dan di"link"kan dengan url artiket tersebut. Harap maklum.